donderdag 3 juli 2014

Het perfecte ijsje

Gisteren kwam ik tot een grote ontdekking, maar voor ik deze ontdekking ga onthullen moet ik even kwijt dat het echt heerlijk weer is en dat het écht ijs-weer is. Heerlijk, zo'n frozen yoghurt van een Ola Happiness Station, of gewoon een lekker waterijsje uit de diepvries. Het gaat er bij mij allemaal in.

Ik ben zo iemand die niet alleen van lekker (ijs) eten houdt, maar mij maak je ook helemaal gek met kookboeken, recepten en het maken van deze lekkere dingen. Foodstylisten kunnen van eten geweldige plaatjes maken, terwijl wanneer ik een foto maak van mijn zelfgemaakte risotto dit er eerder uitziet als een bordje groene pap met een prakje van braaksel erboven op.

Nu het zo'n lekker weer is kan ik het niet laten om alle ijs-recepten eens langs te gaan en te kijken of ik hier iets mee wil maken. Wat valt me op: ijs smelt altijd als een malle, maar op de fotootjes van het perfecte ijs dat daar voorbij komt, is geen druppel smeltijs te bekennen.

Tijd om op onderzoek uit te gaan, dacht ik! Na een tijdje zoeken kwam ik erachter dat het perfecte ijs in de Allerhande en menig kookboek helemaal geen ijs is. Het is aardappelpuree uit een zakje. Deze aardappelpuree kunnen ze net als een perfect bolletje ijs eruit laten zien alleen het voordeel is dat dit niet smelt! Nu zou je kunnen denken: Hoe werkt het dan met aardbeienijs? Dat zit zo: De foodstylisten maken gretig gebruik van de aardappelpuree maar zijn ook niet vies van een beetje rode/groene/gele/oranje kleurstof!

Voor mij was dit een hele ontdekking. Wees dus niet getreurd als jouw ijsje er niet zo mooi uit komt te zien als op het perfecte plaatje want het perfecte ijsje, is niet eens een ijsje!

Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten