maandag 19 mei 2014

Perfectie in ruil voor 5 jaar van je leven?


Vandaag las ik een artikel op Grazia.nl over perfectie en vrouwen. Ik schrok me rot. Bijna de helft van de Nederlandse vrouwen wil gemiddeld vijf jaar van haar leven inleveren om perfect te zijn! Zo’n 34% geeft toe dat haar verlangen naar perfectionisme wel eens problemen oplevert. Ben ik er daar dan één van? Ik hoop het toch niet! Ook al ben ik een echte perfectionist, ik word toch liever 75 dan 70 jaar oud. 

Ik snap echt wel dat we allemaal perfect willen overkomen op onze collega’s en partners, maar zoals ik al eerder heb gezegd is de perfectie van het imperfecte misschien nog wel mooier om te bereiken dan een masker op te doen en te doen of je barbie bent. We willen allemaal wel een paar kilootjes kwijt en altijd aardig gevonden worden, maar dit is gewoonweg niet altijd te bereiken!

Een groot voorbeeld voor de vrouwen die meewerkten aan het onderzoek is Olcay Gülsen. Zij is een boegbeeld voor perfectie, terwijl zij zelf heeft gezegd dat imperfectie saai is geworden! Laten we daar met z’n allen iets van leren, neem Olcay als je voorbeeld en dan bedoel ik niet het uiterlijk. Sluit je aan bij haar gedachtegang, misschien leef je dan een beetje langer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten