woensdag 14 mei 2014

Man, stop met bricken!


Bricken. Een werkwoord dat geïnitieerd wordt door de organisatie YellowBrick. We worden overspoeld met reclame over dit bedrijf en uit deze reclames blijkt dat hun doel is om “bricken” een werkwoord te laten worden. Voor hen zou het natuurlijk perfect zijn om een eigen werkwoord te initiëren, maar is dit nu wel zo reëel voor dit bedrijf? Is bricken “hot”?




Bri-cken (brickt, heeft gebrickt)
1. Betalen voor parkeertijd met een mobieltje via YellowBrick

Volgens mij is bricken een mislukt werkwoord. Een mislukte marketingstunt waar we ons allemaal kapot aan ergeren. Een werkwoord maken van een merk zou er voor moeten zorgen dat een merk meer engagement creëert. Skype en Whatsapp zijn merken die succesvol waren en zijn in hun merk als werkwoord. Zij zijn bekend en iedereen weet wat je ermee kan. Misschien is dit de reden dat YellowBrick moet stoppen met bricken. We weten nog niet wat we ermee kunnen en we weten überhaupt niet wat het is. Imperfectie in de negatieve vorm. YellowBrick, stop met bricken!

1 opmerking: