Bricken. Een werkwoord dat geïnitieerd wordt door de
organisatie YellowBrick. We worden overspoeld met reclame over dit bedrijf en
uit deze reclames blijkt dat hun doel is om “bricken” een werkwoord te laten
worden. Voor hen zou het natuurlijk perfect zijn om een eigen werkwoord te initiëren, maar is dit nu wel zo reëel voor dit bedrijf? Is bricken “hot”?
Bri-cken (brickt,
heeft gebrickt)
1. Betalen voor
parkeertijd met een mobieltje via YellowBrick
Volgens mij is bricken een mislukt werkwoord. Een mislukte
marketingstunt waar we ons allemaal kapot aan ergeren. Een werkwoord maken van
een merk zou er voor moeten zorgen dat een merk meer engagement creëert. Skype
en Whatsapp zijn merken die succesvol waren en zijn in hun merk als werkwoord.
Zij zijn bekend en iedereen weet wat je ermee kan. Misschien is dit de reden
dat YellowBrick moet stoppen met bricken. We weten nog niet wat we ermee kunnen
en we weten überhaupt niet wat het is. Imperfectie in de negatieve vorm.
YellowBrick, stop met bricken!
Mee eens ;)
BeantwoordenVerwijderen