vrijdag 6 juni 2014

Voorbereiding op je presentatie, tips #1


Die laatste periode van school gaat langzaam maar toch snel. De presentaties zitten er weer aan te komen en voor menig student is dit een reden om met knikkende knietjes en klotsende oksels naar school te gaan. Omdat ik jaren (lees in twee jaar 16 weken) voor de klas heb gestaan doet het mij niet meer zoveel, maar ik vind het fijn om me vast te kunnen houden aan een aantal tips die ik gebruik bij het voorbereiden van een perfecte presentatie. Voor jullie op ‘n rijtje:

- Zorg dat je voor dat je gaat presenteren je tekst helemaal uitschrijft en deze een aantal keren doorleest. Improviseren kan, maar vaak kom je dan niet helemaal lekker uit je woorden.

- Schrijf je topics waarover je gaat vertellen op in chronologische volgorde. Dit lijstje kan je meenemen zodat je niet door de war raakt tijdens je presentatie.

- Zorg dat je ‘s ochtends niet vergeet om bepaalde kledingstukken aan te doen en kijk nog even goed in de spiegel voor je weg gaat. Een beetje spinazie van je onbijt-omelet tussen je tanden is niet echt een aanrader, net als een gulp die open staat.

- Zorg dat je je presentatie in de vorm van een powerpoint op een usb-stick hebt staan en op je computer. Let op! MacBooks passen bij mij op school niet en daar heb je dus een apart stukje voor nodig om dit wel te laten lukken. Hier dus ook op voorbereiden!

- Maak jezelf rustig. Dit kan door middel van het eten van bananen of pilletjes van Valdispert werken ook erg goed. Deze zijn helemaal niet slecht voor je en op natuurlijke basis!

Succes met je voorbereidingen, go for it!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten